6/26/2019

Przestań myśleć, zacznij działać!

W drugim odcinku podcastu opowiedziałem o myśleniu i działaniu, możesz go przesłuchać tutaj:



Nie chcesz lub nie możesz aktualnie słuchać? W porządku, postaram się odwzorować to co mówiłem w nim pisząc tego posta.

Na początku wspomniałem o najnowszym filmie Ajgora Ignacego pt. "Cała prawda o influencerach", Igor, odpowiadając na pytanie "Co o tym wszystkim myśleć?", odparł "myśleć, dużo myśleć".
Z racji, że moja natura filozofa w pewnym momencie życia zwiodła mnie na manowce taka odpowiedź zainspirowała mnie do stworzenia czegoś w tym temacie.

Nie chcę aby ktoś zrozumiał mnie tutaj źle, moim zdaniem samodzielne myślenie jest dobre pod warunkiem, że coś z nim robimy. Gdy byłem młodszy moja skłonność do ciągłej rozkminy łączyła się z pewną biernością w działaniu oraz z nadmierną konsumpcją treści (głównie na Youtube'ie). Z biegiem czasu zacząłem dobierać tematykę która kształtuje mnie nieco lepiej, ostatnio nawet odszedłem od sociamedia'ów (w tym Youtube'a) na m.in. książek (o czym również powstał odcinek podcastu), lecz to nie rozwiązało problemu, mimo tego, że w głowie zostawały mi lepsze informacje, ja nie pozostawiałem po sobie nic.

Na ratunek przybyła moja rodzina, która odpowiadając na moje filozofie i plany na przyszłość powtarzała nieustannie "Za dużo myślisz, za mało robisz" (są to słowa mojego taty), przebiła się z tą myślą do mojej świadomości. Nie zniechęcali mnie oni do rozminiania, przypominali mi tylko że to nie jest droga do osiągnięcia marzeń, o których im opowiadałem. Gdyby nie oni to teraz tego bym nie pisał.

Piszę w ramach planu utworzonego pod wpływem tej filozofii, jest to rodzaj takiego kontraktu z sobą samym, który zakłada że od 17.06 do końca roku 2019 spędzę 300h na tworzeniu w określonych dziedzinach. Planuję stworzyć vloga, w którym więcej opowiem o tym "projekcie".
Do usłyszenia, do zobaczenia! Cześć!